2009. május 26., kedd

MÁJUS 26 – EDUKA EGY ÉRDEKES EMBER VOLT

MELGARRÓL NINCS FÉNYKÉP

Melgar azt mondta, hogy Rózsával a kapcsolatot a Santa Cruz-i kamarában tartotta. Egy interjút készített az UNITEL televíziós hálózat, Miamiban (Egyesült Államok) ahol békéltető tanácsot CAINCO folytattak. Itt Eduardo Pereyra Melgar elismerte, Rózsa-Flores Eduardot ismerte aki úgy nézett ki, mint egy "választott szakértő" és megállapította Santa Cruz-i bárban hivatkoztak rá. A beszélgetés alatt Melgar Pereyra következőket mondta: Mr. Rózsa úgy mutatkozott be neki mint t a BBS (sic) tudósítója, mint egy nemzetközi újságíró. Kezdetben Cruzban próbált bemutatni valamiféle speciális konzultációt nekem, amelyet ő választott meg. Kérdeztük, hogy az elhunyt Rózsával milyen volt a kapcsolata? Melgar Pereyra mondta: Én nem törekedtem politikai jellegű kapcsolatra. Ő azt mondta, hogy felülvizsgálják a bárban. Azt tagadta barátok lettek volna Eduardo Rózsaval, de kicseréltek sok információt. Ő egy nagyon érdekes ember volt, mert a "kávé közbeni beszélgetéskor" Santa Cruzban sok információ állt rendelkezésre arról, hogy mi történt a Balkánon. Amikor megkérdezték Melgartól, hogy kifizette a számlákat a külföldieknek, azt mondta: Egyszer-kétszer átmentem a szállodába és meghívott egy kávéra, de nem beszélt a problémákról. Én alapvetően nem tudom, hogy milyen problémái voltak ennek az embernek? Később azt mondta: Nekem a legcsekélyebb ötletem sem volt arról" milyen módon jutott be Bolíviába Rózsa-Flores? És "abszolút" nem tudom, hogy ki fizethette ezt az oldalt. Nem fogadja el azt a nevet magáról, hogy „Lucas a harcos", mert mind ő, és Hugo Antonio Acha" Superman ".Nekünk nevet kellett változtatnunk. Én megmaradok Melgar Alejandro Pereyra-nak és büszke vagyok az én nevemre. Azt mondta, hogy Acha volt a "szakmai és tudományos szakértő" és kétszer kapott meghívást, hogy a televíziós programot csináljon Santa Cruzban.És egy rövid közleményt adtak ki: "A kollégája, akivel beszéltem "az egy barbár volt az emberek ellen." Arra is rájött, hogy a fényképeket Tóásó Elődről és a karneválról "véletlenül" csinálta. Rózsa. Azért vezette be. Mario Tadic egyszer látott sok embert, miközben kávézott Rózsa Ignacio Villa-val, aki elment, hogy felvegye ezt. (La Prensa,maj26)

A KÉT SZUPERÜGYVÉD

Sőt az egyik újság csütörtöki számában már meg is szólaltatta Hugo Achát, aki telefonon az Egyesült Államokból elmondta, hogy alkotmányos jogait sérti a vád. Közölte, hogy büntetlen előéletű, ráadásul a katonai főiskolán oktat, ahol hallgatói, így ezredesek, tábornokok tanúsíthatják hazaszeretetét. Ugyanakkor elismerte, hogy találkozott Rózsa Floresszel, ez utóbbi kereste fel őt a a Santa Cruz-i Emberi Jogi Alapítványnál, érdeklődve, hogy milyen áldozatokat követelt az összecsapás, milyen jogsértések történtek, amikor a központi kormányzat megpróbált fellépni az autonómia ellen. Sajtóértesülések szerint Alejandro Melgar a napokban Argentinán át Uruguayba távozott. Amit a nyomozás bizonyítani is tud, hogy Alejandro Melgar látta el kézjegyével az adásvételi szerződést, amikor Rózsa Flores álnéven autót vásárolt. Mauricio Sosa közlése szerint az eddig még titokban tartott "kulcstanú" azonosította Hugo Achát "Supermanként", míg Alejandro Melgar viselte a "Lucas" fedőnevet. Közben Mauricio Sosa ügyész egy rejtélyről fellebbentette a fátylat. Közölte, hogy a nyomozás során korábban "Superman" és "Lucas" álnéven megnevezett gyanúsítottak valójában Alejandro Melgar Pereira és Hugo Achá Melgar, két a Santa Cruz-i vállalkozói köröknek dolgozó ügyvéd. (NOL, apr.30)