2009. május 19., kedd

MÁJUS 19 - VALLOTT AZ ÖREG, AKI MINDENBE BENNE VOLT

Kép: kék sapkában, farmerban

El Viejo (az Öreg, ez a beceneve) Villa Ignació Vargas ez a valódi neve. Az ő vallomása az ügyészségen, aki riasztotta Marinkovic-ot, Nayart, ACHA-t, Melgar-t, Guillen-t és más pénzelő csoportokat a Santa Cruzi terrortámadásoknál. La Paz, maj.18. (ABI) Kép: az Öreg. Elnézést kérünk a nyelvtani zavarosságokért, de az Öreg néha zavarosan fejezte ki magát. A szövegben németnek, azaz „germán”-nak nevezi mindig Rózsa-Florest.
Az ifjúsági csoport vezető parancsnoka, Rózsa-Flores Eduardo volt, akit „németnek” (german-nak) neveztünk, mivel ez volt a neve. Tekintettel arra, hogy egy időben ez az ember tekinthető a legfontosabb események tanújának, aki a terrorizmus egyes változatairól tudott. Az ügyész kiváncsi volt a nevekre, a helyekre és egy sor adatra, az olyan politikai vezetőkkel kapcsolatban, mint Guido Nayar, vagy Santa Cruz prefektusára, Ruben Costasra. Vagy a korábbi bizottság vezetőjére Branko Marinkovicra és a többiekre, akiknek az a tervük volt, hogy távolítsák el Evo Morales elnököt és az alelnököt. Rózsa terve volt az is, hogy 2008 júliusban eltávolítsák Terrazas bíborost , aki nagy társadalmi konfliktusokat okozott a kormány melletti kiállásával.
Kérdés: Mutassa be azt, akit németnek neveztek, mik voltak az általános jellemzői?
Válasz: Germán Rózsa-Flores Eduardo, neki ez volt a neve, valamint a német név Villarroel. Találkoztam vele, amikor részt vett az az Expo ülésen, vele volt Pelón, akinek egy sebhely van a homlokán, a bal arccsont magasságában. Ő egy fontos ember volt, aki vezette a bandát, akiket megöltek meg, amit a rendőrség közzétett az újságban Cambioban.
Kérdés: Egybevéve a politikai életben mikor kezdett részt venni?
Válasz: Én a tevékenységem 1976-ban kezdtem, amikor Cruceños volt az elnöke az Ifjúsági Uniónak. A katonai elnökét hat évre választották, ami alatt én mindig a harcoltam, a boliviai olajból származó jogdíjak 11%-át kaptuk. Először itt találkoztam a politikai porondon, beleértve a korábbi elnök, Hugo Banzer Suarezt is, aki az én személyes barátom volt. Én nem vagyok egy militáns ember. Minden politikai pártot ismertem, beléptem a Baloldali Forradalmi Mozgalomba, itt mintegy 10 évig voltam. De én továbbra is tanácsot adtam a Crunenos-féle Ifjúsági Uniónak. Az elején azt tapasztaltam, hogy én tevékenységet tudok velük végezni, mert én voltam az egyetlen elnök, akinél ez ilyen sokáig tartott, mert fiatal voltam. Senki nem toborozott engem, én csak egy egyszerű meghívót kaptam, hogy vegyek részt az UJC-ben. Én tudom, hogy a tagok többsége pénzelte az UJC-t. Ezek egyéni vállalkozók, egyesületek, szövetségek és a vállalatok voltak, amelyek hozzájárultak kéthavonta, negyedévente az igényeinek megfelelően, ahogy erre szükség volt. Nem tudom a pontos összegeket, illetve a mechanizmust. Hogyan adták át ezeket a pénzeket. Hugo Acha az egyik feladata az volt, hogy minden nap a UJC, pénzforrásait nézte, mivel a nem kormányzati szervezetek is nagyon pénzelték, függetlenül attól, csapatszállító hozzájárulásokat a munkaadók adták. Hugo Acha mint felügyelő személy volt ebben.
Kérdés: A csoporton belül, a német, azaz a Rózsa-Flores Eduardo, tartott kapcsolatot a UJC-vel?
Válasz: Részleteteket nem tudok, de a német és Hugo Acha, sőt akit utóbb letartóztattak megáll az, hogy együtt voltak mint barátok.
Kérdés: Ismertesse, hogy mit tudna mondani arról, amit az ügyész a közelmúltban feltárt eseményekről mondott Santa Cruz városában. Különösen, a Terrazas bíboros otthona ellen elkövetett támadásról tavaly júliusban?
Válasz: Először is szeretném kiemelni, hogy én voltam az elnöke, a Cruceños vezette Ifjúsági Uniónak az eltelt hét év során, a 70-es évektől kezdve, ezért ismert vagyok a városban a Santa és Cotocaban. Így a korábbi elnöke, az Ifjúsági Uniónak Cruceños volt egy fekete szemöldökű tanácsadója, és ő azt mondta, hogy a csoportot vezetője az a valaki, aki válaszol, annak a neve német. Ez az úr hívott a mobilomon és átadta nekem a fülke méreteit a kiállításon, az első összejövetelen. Úgyhogy kocsimmal mentem, mert ez még 2008-ban volt. Amikor megérkeztek a találkozóra és találkozott a német és másik idegen Branko, aki ezt nem tudta. Mauritius Roca volt ott, Pedro YOVI, Guido Nayar. Körülbelül nyolc ember és egy óra volt, amikor az ülés elkezdődött. Santa Cruzból Ruben Costas ajándékozni akart. Nekem akart adni egy házat tulajdonba, csak azt kérdezte, hogy mit tegyen. Azt válaszolta, hogy befejezi amit elkezdett, valószínűleg a támadásokat, amelyeket el kell végezni. A város azonnal érezni fogja a demonstráció súlyát.. Ez lett volna a Guido Guardia rádió bombázása, majd két hónapig tartott volna a támadás. Saul Avalos, meghatározta a célt, hogy hol található meg. Néhány alkalommal megkért engem, még az események előtt, hogy keressek menekülési útvonalakat vészhelyzet esetére. A bíboros megtámadása kapcsán, azt találták, hogy aznap a német (Rózsa) és az ír (Michel) megkérdezte, hogy szedjem össze magam Santa Cruzban este 10 órakor és azt kérte még, hogy nekik több körzet közelében Utca Műhely, a Barrio Santa Cruz (hol lakik bíboros) kell lenniük. A „német” nevetés közben elmondta, hogy csökkentette a járműve súlyát és abban elhelyezett robbanóanyagot. Látta őket a hatalom, azt is mondta, hogy a lefoglalták a Wickig-et. Hozzátette, hogy kiugrott a kocsiból, és átkerült egy fél háztömbnyire, hogy megvárja a robbanást. Ez három alkalommal megtörtént, amíg az be van kapcsolva a robbantószerkezet. Német ellenőrizte. Nevetve mondta, hogy milyen kár, hogy nem tudták megölni. Az együttes, aki részt vett a robbanásban, egy sofőr a hátsó ülésen és a német Michael, aki fegyveres tüzet nyitott volna kézifegyverből az utasítás szerint, hogyha valaki meghalt volna közben.
Kérdés: Mondja meg, hogy hány ember volt? És hol találkozott velük?
Válasz: Folyamatosan a kiállításon, nyolc és 20 ember és az emberek, akik valamilyen beazonosították a lehetőségeket. Jött Branko, szinte mindig Guido Nayar, néha YOVI Pedro és Francisco szolgált. Ezek voltak a hiányzók, akik soha nem jelentek meg: Melgar Alejandro Pereira, Hugo Acha, Mauricio Roca, Mundy Farah, a Horacio Rueda, José Luis Quiroga STI, Carlos Guillen és mások, akiket majd később részletesen elmondok.
Kérdés: Minden olyan kérdésre válaszoljon, hogy ezek az emberek mennyi pénzt kaptak?
Válasz: A CRE volt harcolni STI és átadta a $ 50.000 Guido Nayar, hogy oldja meg a folyamatot. Azt mondta, hogy Nayar felülkerekedik majd az igazságszolgáltatáson. Ő volt felelős a szálloda és élelmiszer kifezetésekért. Carlos Guillen, Bahiti-re ment bingó játékkal gyűjteni a pénzt. Nem tudom, hogy mennyi volt a védelme egyes problémákra a bingó. Gondoltam elrabolják a rokonai mint üzletembert, aki megtagadta, hogy hozzájáruljon ehhez.
Kérdés: Kérem jelezze, hogy mi volt a célja a németnek?
Válasz .- A célja az volt, hogy megölje Evo Linera-t és folyamatosan beszélt Quintana-ról. Azt mondta, hogy volt egy srác, aki adna nekünk több mint 100.000 $ , ha megölnék Quintana-t.
Kérdés: Hogyan is végezhetett ilyen dolgokat, amikor a kormány ülésein béke volt?
Válasz: Santa Cruzban még beszélt egy rakéta vásárlásról, erről a költségkalkulációról beszélt nekünk, olyan 120.000 $. Ennél a pénznél a Terminal Bimodal Dare nevét említette. Mert ezeken a nyelveken beszélt a befogadó német telefonon és összegyűjtött egy kis munkát arra, hogy pénzt csináljon. Emellett kérte, hogy a repülőgépen legyen helye radarnak, s a rakéta szállítására Quintana Pando-t nevezte meg.
Kérdés: A legtöbb embernek volt közvetlen kapcsolata a német csoportjával?
Válasz: Az Ifjúsági Unió volt a feje mindennek, még jobban mint a német. Ő meg eldöntötte a hogyant, a mikort és hol történjenek a dolgok. Dr. Hugo Melgar Acha-val voltak együtt, ezek a vezetők szervezték a fegyveres harcot.
Kérdés: Vannak más csoportok is? Hasonlóan más városokban, Santa Cruzban és Bolíviában?
Válasz: Nem tudom.
Kérdés: A német kapcsolatban volt más emberekkel is? Ki volt a fő partnere akivel telefonon szokott beszélni?
Válasz: A német Alejandro Melgaral szokott beszélni és kapcsolatot tartott fenn másokkal is. Ő volt a taxis, hallottam akit idézett. Általában igazságos volt, felkérték, hogy beszéljen Brankoval, Costas prefektussal is. Egyszer részt vett ezeken az üléseken.
Kérdés .- Milyen gyakran találkoztak? Hol volt az a hely? Ez olyan család volt az emberek feje fölött, hogy eldöntötték ki van ott és ki nincs?
Válasz: Általában tizenöt-húsz napon belül találkoztak, a legbiztonságosabb hely volt, mert az a kiállítási területet, ahol a biztonsági emberek engedélyezték ezt. Amikor ez az összejövetel zajlott, akkor ott volt Monsignor Alejandro Rivero Melgar, Branko Marinkovic, Ruben Costas, Acha Hugo és a többiek. Általában mindenkit a német hívott meg, néha ő ment, hogy találkozzanak vele. Néha azt találták ki, hogy pénzt gyűjtsön Alejandro Melgar. A német és én mentem ilyenkor Az idegen hivatalban Melgar maradt, a keleti épület 5. emeletén. A bal oldalon van a három iroda együtt. És elérte, hogy volt az a helyszín ahol a finanszírozási kérdéseket megbeszélték.
Kérdés: Magát jelölte ki, hogy lőfegyvert szerezzen? Hogyan lehetett kapcsolatba lépni ezekkel az emberekkel?
Válasz: Csak telefonon beszéltünk. Azt mondtam, hogy abban a pillanatban nem tudok szerezni, de később tudok fegyvert biztosítani. Egyszer elmentem vásárolni,1500 $ -ért vettem egy mini Uzi géppisztolyt. A hangtompító újból be kellett szerezni és a negyedik gyűrűt. A német csinálta meg a tranzakciót, korábban az eladóval.
Kérdés: Ki finanszírozta volna az ilyen műveleteket?
Válasz: Mindenki tudja, hogy csapat volt ez, de senki sem panaszkodott a finanszírozásra. CRE, Cotas, Saguapac és egyéb intézmények. Santa Cruzban ezek hozzájárult ahhoz, hogy a csoportnak és a németnek vagy a UJC-nek legyen pénze.
Kérdés: Hány támadást akartak végrehajtani, Santa Cruzban? És az ország többi részében?
Válasz: Santa Cruzban csak három helyszínről tudok. Mind a három Santa Cruzban történet volna. A Guido Guardia rádióról lett volna szó, az Avalos házáról és végül a bíboros házáról, csak ez a három hely.
Kérdés: Hol helyezkdtek volna el, ha a támadás nem sikerült volna?
Válasz: Az első támadáskor Branko Marinkovic fogadott volna be a házába, amely négy kilométerre található, az út északi részén, ahol az Avalos volt. Elhelyezett Asztúriát és a bíboros a Las Amerika hotelben. Mindhárom támadásnál a német mindig élen járt a biztonság megszervezésében. És Michael volt a vadász és a vezető, mindig ugyanazon a helyen.
Kérdés: Mi lett volna a következő támadás, amit csináltak volna az ön tudomása szerint?
Válasz: Hallottam őket, hogy megy egy autó tele robbanóanyagokkal a prefektúrára, én is megyek aznap és a lehető legnagyobb kárt kellene okozni a személyek tekintetében, egyszerűen azáltal, hogy kár éri a prefektust.
Kérdés: Mennyi összeget adtak a fegyverekre? Ön látta mindezt a fülkébõl Cotasban, a szállodákban vagy máshol? Tud mondani becsléseket a fegyverekről? Mennyi létezett és ezeket használták?
Válasz: Ami munkaerő kellett, lett volna egy tucat fegyver, láttam körülbelül hat géppuskát. Összességében láttam harminc fegyvert, rövid és hosszú fegyvereket.
Favor megkérdezi: Látta a mesterlövész puska pontosságát vagy alkalmasságát? A robbanóanyagokat milyen helyeken helyezték el? Vagy hol telepítették ezeket?
Válasz: A precíziós puska a németé volt, akkor készültek ezek a képek. A német elmondta, hogy akkor kell használni, amikor Quintana miniszter San Juliánba megy, ott kell majd használni és ezzel megölni. Akkor a német visszavette és nem láttam már. Egy egy sárga autót mutatott, hogy ezzel megy robbanóanyagokat szerezni és az volt a célja, hogy San Juliánba fog robbantani, amikor Quintana miniszter ott lesz. A németnél 40 kiló dinamit, C4 robbanóanyag négy csomaggal, négy palack gáz, több kiló acél szög volt. És úgy gondolta, hogy az Expocruzt felrobbantja egy távirányító segítségével. A német azt mondta, hogy elhagyom az otthonom, mert azt mondta, hogy egy autóval elmegy a sportcsarnokhoz San Juliánba, IBAN, hogy felrobbantsa az összes embert. Én láttam ezt a sárga autót az utolsó Expon.
Kérdés: Kérem mutassa be, hogy kik voltak a nemzetközi kapcsolatai?
Válasz: Minden a számítógépek kezelésével történt, különösen a németnek és Tóásónak volt számítógépe. Ezzel vették fel a hitelek, a fizetéseket és a juttatásokat. Van egy pár ilyen a házamban és vett a vásáron Barrio Lindo nevű úr Garcíaban.
Kérdés: Milyen tájegységebe utaztak hazánkban?
Válasz: Tarijába, Cobijaba, Trinidad és Sucre utaztak. Minden esetben először mobilon hívták fel ezeket Pailon Ott a szokásos kis síkság van, majd mi elfoglaljuk ezeket a helyeket. A német utazott, Branko és néha magam is, Mauricio Roca, titkára a prefektus, Roly Aguilera is elment ezekre a találkozókra. Tudta, hogy ezek a találkozókon turnézott a tanszék, volt egy vonal a letartóztatás esetére. A pilóta általában Añez Orlando volt, senkit nem kaptunk, mi voltunk csak a közelben és megérkezett a szárazföldre. Mind tudott németül és néha tagjai voltak a szervezetnek.