2009. november 4., szerda

NOVEMBER 4 – BESZÁMOLÓ A TERRORBANDA FELSZÁMOLÁSÁRÓL

MEGHAMISÍTOTTÁK A VIDEÓKAT

A feloszlatott Taktikai Crisis Egység (UTARC) egykori irányítója,
Marilin Judith Vargas Villa (más néven „Karen” , a szerk.) rendőrnő október 30-án nyilatkozott Marcelo Soza ügyésznek, aki vizsgálja a terror sejt ügyét. Vargas tagadta, hogy a videón változtattak volna, amikor Eduardo Rózsa csoportját felszámolták. Ő azt nyilatkozata, amelyet az ABI hírügynökséghez juttatott el kedden. Ebben Vargas azt mondta: A TV csatornákon sugárzott videó nem ugyanaz mint amit ők rögzítettek. Más a hang, más a szöveg, más teljes összefüggésben. Ezt az egész felvételt szándékosan megváltoztatták. Úgy indokolta állítását, hogy a filmezésnél olyan módon jártak el, hogy egy dokumentált tartalék legyen minden egyes szituációra kiterjedjen. Vargas tagadta részvételét a rendőri fellépéskor április 16-án reggel, amikor utoljára felszámolták a terrorista sejtet a Las Americas szállodában, Santa Cruzban. Azonban, amikor megkérdezte Soza tőle, hogy neki milyen kapcsolata volt a Rózsa csoporttal, akkor azt mondta: "nem, nem tudtam közelebb lenni a csoporthoz. Az én feladatom az volt, hogy támogassam a formális ellenőrzés feladatait és az információkat." A fiatalok között elmondta (Itt valószínű, hogy a fiatal rendőrökre utalhatott. A szerk.), hogy "Én csak a feletteseim parancsait teljesítem, ezért pár perc múlva tájékoztatást kaptak a művelet végrehajtása a Las Americas szállodában, ahol el kell fogni nagyon veszélyes embereket, akik valószínűleg fegyverrel rendelkeznek. "Amint fölértek a szobákhoz, akkor csoportokra oszlottak. Hallottuk a robbanást, hogy valaki kiáltotta " állj a rendőrség " és akkor ágyútüzet kaptak, ez egy összecsapás volt” - mondta az ügyész előtt. (Vargas az ágyútűz kifejezést használta. A szerk.) "Abban a szobában, ahol nem válaszoltak tűzzel, ott letartóztattak két személyt. Akik nem mutattak ki fegyveres ellenállást” - utalt ezzel a magyar Toas Elod -re és a boliviai Mario Tadicra. Arról biztosította az ügyészt, hogy "soha nem előzte meg semmilyen fajta kínzás a letartóztatottakat” Az ügyészség megkérdezte arról is Vargast, hogy hogyan készítették el a videót? "Hol van erre a bizonyíték?". "Ahogy a képeken is látszik, amikor ellenőrzik az egyik szekrényt, ahol egy zsákba dinamitot találnak.”. „Szóval azt kérdezte, hogy hol van a bizonyíték?" „Nem volt logikus azt gondolni előre, hogy ebben a szobában előre majd valami ravasz bizonyítékot fognak találni.” - mondta Vargas. Azzal vádolták őt, hogy "manipulálták a videót, hogy majd a nézők arra gondoljanak amit ők akartak". Szintén elutasította azt a változatot is, miszerint a műveletet végzők előre beültetttek a szobákba valami bizonyítékokat. "Az én személyem, mint bármely szakmai személyé az volt, hogy végrehajtsuk a harci feladatot. Biztosítsuk az emberek biztonságát a fenyegető veszélyek ellen, amit a szervezett bűnözés és a terrorizmus idézett elő", magyarázta a következtetéseket. Azt is világossá tette, amiket hamisan azt állították róla. "Soha nem kaptam információt vagy dokumentációt bármilyen természetű szervezettől. A Bernardo Montenegró vezette demokratikus ellenzéktől és a Szociális Power (Podemos. A szerk.) párttól. Mert megjelent a médiában olyasmi amihez nekik nem volt hozzáférésük. Én is meglepődtem, amikor először hallottam a nevemet a médiában, mint az a személy, aki ugyanakkor ezt a dokumentációt átadta a parlamenti pártoknak. Olyanokat állítottak rólam hogy mások ismeretlen kézírását, aláírását és állítólagos leveleit mintha én írtam volna és ezeket nyilvánosságra hozták. A levél aláírása és a levél nem az enyém. Én ezért egy írásszakértőt kértem fel, hogy aki kimutatja, hogy mi szerepel a jegyzetekben. És hamis célokra használták a nevem. Nekem emiett jogi lépéseket kell kezdenem – mondta Vargas. A videón, amelyet a rendőrség rögzített ugyanabban a helyiségben, ahol végrehajtották a műveletet, ahol Rózsat és két másik európai zsoldost megöltek egy tűzpárbaj során a szállodában. (A tűzpárbaj szót használta. A szerk.) Láthatjuk, hogy egy szerkesztési munkával ikonokat csináltak, akiknek a személyazonossága nem ismerhető fel a képeken. De mégis ismert a személyre szabott állampolgárságuk. Ami nélkül ellentmondásos helyzet lett. El kell ismerni, hogy ilyenek a források és jelentések. Ilyen körülmények között a videót széles körben terjesztették a boliviai kereskedelmi televíziókban, hogy különböző értelmezéseket keltsenek a nézőkben. (ABI,nov.3) Kép: az Amerika szálloda